Vitamínová bomba a pochúťka v jednom - PESTO Z PETRŽLENU

29.05.2020

Včera na mňa mama vybehla s malým vedierkom plným vytrhanej priesady petržlenu, že príliš nahusto vyrástol - urob s tým niečo!

Takéto výzvy milujem, to je proste priestor na logické hádanky v praxi a možnosť zase niečo nové vykúzliť, nad čím bude celá domácnosť mraštiť čelom a dávať kútiky nadol, ale len do momentu, kým neochutnajú prvé sústa. A tak tomu bolo aj včera.

Čo s toľkým množstvom rastliniek, ktorých očistenie a nasekanie trvalo večnosť? 

Petržlenové pesto

Priznám sa, že toto slovné spojenie som od uja googla včera čítala prvýkrát a nedávala som tomu veľké šance. Aspoň nie u domáceho osadenstva. U mňa to bolo viac ako jasné, chodím sa totiž napásť petržlenovej vňaťky do záhrady pravidelne.

Prešla som pár receptov a ako vždy, ani jeden sa neujal úplne na 100%, bol treba refresh 

Tak si píšte ingrediencie:

- nasekaná petržlenová vňať

- nasucho opečené nasekané orechy na panvici (mandle, píniové semiačka, slnečnicové semiačka, vlašské orechy - zvoľte kombináciu alebo len jeden druh, alebo ako ja, mandle, lebo iné neboli)

- olivový olej

- soľ, čierne korenie, citrónová šťava

Postup je veľmi jednoduchý: toto všetko dajte do misky a rozmixujte zmes mixérom. Ja som najskôr odhadom do petržlenu naliala olej, pridala trochu soli, čierneho korenia, orechov a po prvom mixnutí doladila chute. Pozor na citrón aj ostatné ochucovacie zložky.

A výsledok je úžasný. Skúšali sme s čerstvým kváskovým chlebíkom, ale oveľa viac nám pesto chutilo s opečeným starším chlebom a la hrianka.

Ak sa Vám na záhradke urodí viac petržlenu, ako ste plánovali, určite vyskúšajte. Je to prekvapivo veľmi chutné, nehovoriac ako vitamínovej bombe, ktorú v tejto pochutinke dostávate do organizmu.

Petržlenová vňať totiž obsahuje veľké dávky vitamínov skupiny B, vitamínu C, E a draslíka. Má antiseptické účinky, je veľmi dobrým pomocníkom pri infekciách a zápaloch a výborne pôsobí na trávenie tým, že podporuje vylučovanie žlče.

Dobrú chuť a na zdravie! 

Upozornenie na záver: ako so všetkým, aj s petržlenovou vňaťou s mierou - u tehotných žien môže väčšie množstvo vyvolať samovoľný potrat a vo všeobecnosti konzumácia väčšieho množstva môže zaťažiť obličky.

© 2020 Ludwigov svet. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky